Thursday 20 November 2008

Melayu dan hero-hero bangang!

Hohoho!
Selepas menghabiskaen dvd HULK 2 terbitaen negeri kebanggaen saye Hollywood, saye mula terfikir tentaeng watak-watak hero negara kami dan membandingkaennya dengan watak-watak ciptaan Melayu dulu..
Watak-watak kami biasenye digambarkaen dengan gagah perkasa dan mempunyai semangat patriotik yang tinggi selain tampan dan disayangi rakyaet..
anehnya Melayu suka dengan hero-hero bangang..lihatlah Mat Jenin, Luncai, Lebai Malang, Pak Pandir dan lain-lain semuanya bodoh bendul dan bangang..Sampai hari ini saye tertanye-tanye mengapa melayu mengangkat mereka menjadi wira? badang yang gagah perkase beroleh kuase setelah makan muntah hantu yang menjijikkaen? YEARKHH!!
sebab itulah British mengabadikan kebodohan melayu tanah jajahaennya dengan mencipta watak Mr. Bean yang khabarnya ada bau-bau bacang dengan Melayu1.. Hohoho!

Paling lawak apabila wira bendul HANG TUAH kebanggaan melayu mengucapkaen TAK MELAYU HILANG DI DUNIA ..tetapi diee sendri hilaeng tah kemanne.hohoho!!

senarai pelawak melayu menjadi lebih panjang dengan munculnya wira-wira menghunus keris yang diangkat oleh parti melayu rasuah sebagai pembele ketuanen melayu..

HOHOHO!!

6 comments:

Ajeem said...

teruskan mengkritik...i will follow ur blog always...

Joe Rock said...

YA..mentertawakan kelucuaen melayu boleh mengobati stress hohoho!

Anonymous said...

joe...

aku suka mat jenin.
dia bagi satu teori ekonomi.bermula dari yg kecil sehingga ke besar.

pak kaduk simboliknya kisah seorg rakyat yg sayangan dan tidak mahu memalukan pemimpin.

kulupSakah said...

hero-hero badut itu sekadar cerita sinis untuk menyindir golongan2 yang rakus dan bodoh..penglipur lara zaman dulu menggunakan kaedah kias untuk mengkritik..tentang hero yang gagah- agak kurang popular di kalangan melayu kerana melayu tak suka keganasan..

Joe Rock said...

kias2 lah punce melayu mundur..lambet dan tidek berani berterus terang seperti budaye kami..melayu tak suke ganes?hohoho..siape yang guna itu C4 punye bom?

kacangsaja said...

"..lihatlah Mat Jenin, Luncai, Lebai Malang, Pak Pandir dan lain-lain semuanya bodoh bendul dan bangang..Sampai hari ini saye tertanye-tanye mengapa melayu mengangkat mereka menjadi wira?"


bilamasa diorang nih jadi wira??
aku melayu dan tak pernah angkat mereka sebagai wira pun?