Tuesday, 30 December 2008

Melayu- sorong papan tarik papan

sorong papan tarik papan
buah keranji dalam perahu
suruh makan engkau makan
suruh mengaji engkau tak mahu

oraeng dulu2 sudeh menggamberkaen keadaen bangse Melayu yang memaeng kuaet maken daen hanye sebok pasael makaen dan perot sahaje tetapi amat males belajer daen mengkaji, akibatnye menjadi bangse yaeng mundor, sombong tetapi sensitif...

cube dengar apa isi yeng selau diborakken oleh ramaei oreng Melayu? berkisar pasael makan..kedaei mane tomyamnye best, atau asam pedes restoren mana sedap..kari kepala ikaen dan iken bakar di mana power...HOHOHO..tak habes2 pasel maken..bulaen puase yaneg dipentingkan maken, maken, maken.
apa nek sahor pagi nanti den ape nak berbuke nanti..maken maken maken,,

oh ye! Yeng bace blog ni tentulah pandei belake tapi jangen terkejot ade yang dah tak kenel ape itu buah keranji kerane hutaen semaken pupus..
HOHOHO!!

Tuesday, 23 December 2008

mari selesaikan yang ni wahai anak melayu!

bile saye bangketkan sesuatu,kamu marah saye seperti panton entry lepas padahael gunung daik dan pulau pandan wujud, cume kamu tutup sikap males mengkaji dengan mengutok saye..
well, saye tak kiseh dikutok asalken tak jadi bangse yeng diketawekan dunie sudahlah..
HOHOHO!!

KALAU ROBOH KOTA MELAKA
PAPAN DI JAWA HAMBA DIRIKAN
KALAU SUNGGUH BAGAI DIKATA
BADAN DAN NYAWA SAYA SERAHKAN

Nah! cobe selesaikan ini..mengapa papan dari Jawa yang hendak digunakeken sebagei ganti ? Kota itu besar sedang papen kecil..dan apa hubongkaetnye Pulau Jawa dalem hal ni..jangen kate tiade jawapan kalo tidek tahu..

Saturday, 20 December 2008

Anak muda Melayu tak tahu ni..

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
hancur badan dikandung tanah
budi yang baik dikenang jua

Anak Melayu dan bapak melayu zamen sekareng tak pernaeh tahu wujudkaeh Pulau Pandan ini? bukan Kg Panden atau Panden Indah! HOHOHO!!

Di mane Gunong Daik? betolkah bercabeng tige? Kalu betol macamane rupenye? ade bukti?
mereke bodoh tentang karye sendri..
HOHOHO!!

Thursday, 18 December 2008

wahai budak melayu..tolong jelaskan..

Pok amai-amai
belalang kupu-kupu
tepuk adik pandai
siang malam upah susu
susu lemak manis
santan kelapa muda
adik jangan menangis
emak nak buat kerja

Wahai anak Melayu..tolong jelesken pade saye..apa dia santan kelape mude? Kelapa mude ade santaen??

Monday, 15 December 2008

MELAYU- lemah genetiknya!

MELAYU lemah sejak awal2 lagi..dari genetiknye..sebeb ituleh sampei tue kalu tak ubeh ia aken teross lemah!!

Melayu kawin cine anak aken mirip cina,
Melayu kawin Mat Saleh anak jadi Pan Asian
Melayu kawin negro, bangla, arab semuenye tek jedi melayu punye wajeh..

ande perneh tengok cine rupe negro? hohoho!! Melayu ade!!
Bangla? Melayu ramei seropa bangla!!
Mat Saleh ade kamu jumope serupe Melayu?

Tapi Melayu mudah meresap..sebeb die lemah..apatah lagi budaya buruk..lagi seneng mereka resapi!

Sebeb itu dalem parti politik pejuangkan melayu pon ade melayu arab-mamaek, pakiesten, serani..

MCA, MIC ade muke serupe Melayu?
!!
HOHOHO!!!
LEMAAAAAAAAAAAAAAAHH

Thursday, 11 December 2008

siswa Melayu malas!

itu Ahli Parlimen Paser Salak yeng kuet menyalak ade cakap siswa melayu banyek males membace, hanye harepken nota pensyareh, males mengaji dan membace terutame dalam Bahasa Inggeris..
Pertame saye setuju dengan ini Mat Salak yeng memang suke membace..bace duit 6 juta..hohoho!

Tapi ape yeng die cakep memang betol same sekali..siswa yeng telah diajer maken bersuap sejak sekolah lagi memeng tak pandei berdikari den hanye tahu berbangge bergelar student 'U'.. (mesti ade oreng yeng mareh kate tak semua macam tu..) yelah memeng tak semue!! tapi yaeng tak semue inilah yeng merosekkan bangse kamu !! Yang baik tu pon tak mampu menganghkat martabat U sebeb yang tak baek lebeh ramei...

sudah Grad tak tahu nak buet ape..tunggu kerja sampei sanggop kutep anggor berbulan2..tak pandei cipte peluang..bile disuroh berniage kecel2an dia cakep "takken saye graduan mahu juel burger?"..BODOH!! Peniaga burger di KL ade yeng jutawan...graduen ekonomi tu..tak tahu tingkatken ekonomi sendri..hohoho!
dia berangan mahu jadi penyanyi realiti tv.. hohoho!! senang punye kereja!

sebab itu saye sokong pelajar siswa melayu UiTM berdemonstrasi haritu pertahenken kuota Melayu..saye setuju kerane kuota bodoh juge aken tetap terpelihara!!
MALES ADELAH JAMBATEN BODOH!!

HOHOHO!!!

Tuesday, 9 December 2008

MELAYU- Melepas di sana-sini!

HOHOHO!
Nonton tv di malaysia cukop lumayen!
ade cerite inggeris,hindustaen,hong kong, tamel, filipina, jepon, korea, latin, indon..

majoritas nonton oreng melayu..
tapi sayeng, sampei sekareng mereke tak kuasaei satu pon bahase2 progrem tersebot walaupon nangis serope fahem betol2..hohoho!

hanye nonton dengen mulot terngange tapi tak ambel kesempaten belajer bahasa!
malas dan lalai aken mem bawa kepade kerugien..
bangse males!!
bodoh! hohoho!

Friday, 5 December 2008

KUASAI SUKAN DUNIA: mALAYSIA BOLEH..blah!!

HOHOHO!! mALAYSIA MAHU KUASAEI SUKEN DUNIA ? Sunggoh mengkelakerkan seperti lawak filem komedi blockbuster Prof (huyooo)A. Razak Mohaiden..

Macamane mahu jadi jagoh kalu urusen pengurusen suken negare diketuai oreng2 yang tak pandei? Oreng politik sebok masok cempor..korporet pon same? Atlit sedane sebok bermaen, dia sebok isi boreng claim den bincang nak tidor hotel mane and shopping kat mane? HOHOHO!!
di perwngkat sekolah pon perkare ni berlaku...

Selepas era keluarge Hj Sidek, mana anak Melayu dalem Badminton? Mengape shalin Zulkifli berjaye? sebab keluarge mereka mendisipilinkan mereka dan mereka ade FOKUS!! dato Nicol david bukaen saje jagoh squasy tetapi jaguh dalem pelajaren di sekolah!!

Lihet team bolasepak- (jangen sebot Myteam yeng menantu Pak Mengantuk tu buat..sedeh!)..buet kajiaen kepade players ni:-

1- Berape ramei yang tidek merokok?
2- Berape ramei yaeng mengamelkaen pemakanen seimbang atau berpengetahuaen dalem soal penjagaen makan den kesehataen?
3- apekaeh makenan bervitamen yeng mereka amalkan selaen dari sambel belacen? Hohoho!!
4- berape ramei yang boleh bermaien dengan kaki dan 'otak'? (bukan pakei kepale lutot?)

perhatiken betol2..team bola hanye bermain sunggoh2 15 minit terawal dan 5 minit terakher kalu keadaen terdesak...

saye tak nafikan Malaysia maseh berpeluang menjadi jagoh dunia...yang UNGGOL.. jika acara yaeng disenareikan di bawah ini ada dalam suken Olimpik..

1- acara mengumpat tanpa henti- paleng bagos mengumpet sedare mare sendri
2- acara tidur berganti-ganti mengikut syif
3- acara duduk paling lama di kedei kopi
4- acara meniaga paleng cepat tutop
5- acara kereta murah yeng dimodified menjadi paleng cantek
6- acare membuaet filem seram yang lawak..

HOHOHO!!

Monday, 1 December 2008

fasiliti 1st class,mentaliti no class!

Oreng kite..er..maaef! oreng melayu selalunye memandeng kehebatan seseoreng itu melalui material..golongen elit diberi gelaren kerane mereke mampu berkerete hutang mewah, berumah besar hutang dan berpakaien mahal..di Barat golongan yang seperti inilah yeng menggerakken gagasan ilmu, memperkasekan tamaduon budaye, tetapi di sini mereka hanye menggerakken kerete sahajre dan memperKOsa budaye sendri..otak kosong, hanye pentingkan diri..

budaye mentaliti kelas rendah maseh membelenggu Malaysian khususnya Melayu yang mengetuai mereka..(tuan? kan mereke suke dipanggel begitu)..walaupon KLIA cukop cnggih sistemnye dan Malaysia punyaei shopping complex yang hebat tetapi makhlok yang
mengisi tempat itu amat bodo..di negara kami eskalator misalnye, orang awam akan berdiri di sebelah kiri den membiaerken sebelah kanennye kosong untok memberi laluan jike ade oreng yang perlu cepat..di sini?huh?

di jalanraya kami akan berhenti di lampu isyaraet di lorong yang kami sedang pandu..kerete di belakeng aken setia di belakeng walaupun di lorong sebelah kosong, begitulah seterosnye mereka aken berbares, malahan motosikal pon aken berbaris bukannye mencelah2 untok sampei ke depan macem babi..hohoho!

tandes awam macem belacan, vandalism, telefon awam rosak, pemandu kenderaan awam yang sombong den bengis, kerani di kaunter yang hanye melayan mat saleh seperti kami dengan baik tetapi dengan bangse sendri macem layan anak tiri..hiohoho!

saye kene tegaskan.. MALAYSIAN KHUSUSNYE MELAYU PERLUKAN REVOLUSI MENTAL!!!

Thursday, 27 November 2008

Melayu penakut..

Tak dinafiken ramai Melayu yang berjaye..jadi usahawen yang besar kerana mereka berjiwa besar dan sanggop menempoh cabaren..

Tetapi majoritas melayu tipikal amat lemah ilmu perniagaen sedangken mereka ramei Islam dan Islam mengalakkan perniagaen...tapi Melayu kureng yakin, jiwa lemah dan bercita-cite kecel..kureng motivasi..tiade daye tahn, kurengnye sokongen keluarge dan tiade dorongen dari bangse sendri..

Yang kaye hanye mahu kaye sendri..tidek seperti cina yang mempunyai persatuaen yang sanggop membantu dari berbagai cara, dari segi dana, barangan, iklan dan lain2..networking yang sempit melemasken melayu..
Meniage perlu ilmu walau anda meniaga goreng pisaeng atau apam balek..strategi pemasaran dan persembahen harus betol...Melayu kureng 'disiplin' ini..jiwe mereke kecel tak sanggop pergi lebeh jauh..biarleh sekader dudok jual di tepi jalen sahaj..(kalu di KL jual kebab pun boleh jadi jutawan) tapi peniage tepi2 jalan di pekan-pekan kecel,peniage pasar malam yang terpakse berkompromi dengan cuaca dan musim, mereke terpakse melakukannya walaupun letih..
sudahlah berniage kecel..dengki mendengki pula sesame sendri..BODOH!!
bantuan pinjaman menyukarken menyebabkan mereke pinjam along..akhirnya maut! Mahu minta pinjaman 'tekun' tidek cukop sekader menjadi Melayu tapi mesti daftar jadi ahli parti melayu yang dipenohi mamak atau melayu perampok!
HOHOHO!!!
mereke saje yang kaye daen pijak bangse sednri..itupun melayu bodo tak reti den fahem lagi..
memang bangse lawaklah kamu semua!
HOHOHO!!

Wednesday, 26 November 2008

MELAYU memang juare..hohoho!

Dari hati kecel saye,jujur saye akui Melayu bangse yang cekap dan gigih! Otak mereka mudah mempelajari sesuatu dengen cepat kerane otak mereka maseh segar..sebab jarang2 digunekaen..kalu dijual 2nd valuenya maseh tinggi..hohoho!

lihatlah..seoreng remaje yang gigih berlateh tak sampei sehari mereka dah pandei menunggeng motosikal dengan satu tayar..kadang2 tanpa tayar depan,kadangkale terjongket tayar belakeng..di Barat kami memerlukan berbulan2 untok melateh cimpanzee sarkis mengayuh basikal roda satu..hohoho! boleh ganti mereka!

Anak2 Melayu juge hebat modified mercun menjadi bom, kalu musem perayeaan pasti ade yaeng kudong jari..kerajaen patot bawa mereke belajer di pusat nukleur/atom buken serap mereka jadi athlit paralimpik seperti saranan isteri PM (Pelawak Mengantok)..

Kehebatan mencipta 'dapur' hisap dadah dan mengkaji ilmu urat saraf sehingga mehier urat mane yang sesuai menyuntik dadah membawa mereka bergelar Doktor. Pusat2 Serenti dimonopoli Melayu! Hebat!

Artis2 Melayu pemegang rekod juara lari berganti2 kahwin-cerai banyak kali...

majalah/suratkhabar hiburan melayu ibarat katalog menjual artis untuk ditempah vvip..artis wanita yang berlakon siket2 kaya raye ada butik, saloon, ada sport car,dudok rumah mewah..artis lelaki? PAPA KEDANE! HOHOHO!!

SISWA/SISWI di IPTA dipenohi melayu dan IPTA malaysia menjadi juara ranking no1 duniaaa!! HOHOHOHOHOHOHOHOHOHO!!!

Monday, 24 November 2008

puaka MELAYU berpuaka!

benerlah kata seoraeng pengkaji budaya.."Islam ibarat lapisan kulit bawang pada orang melayu..jika kulit itu terkopek, di dalamya penuh dengan tahyul dan karut-marut"
sejak kecel lagi Melayu sudeh ajer anak2 mereke takot same hantu.."Jangan main di sane..ada momok!!" atau "hii takot kat luar tu ade hantuu"..maka bertempiaran larilah kanek-kanek kecel itu sunggoh2 kerane ditakot-takotkan..apabila dewase hingge tue jadi penakotlah mereka pada hantu..
suatu ketika semase saye terlantar di wad kerena denggi, ade seorang pesakit ingin bersembahyeng di surau yang merupakan sebuah bilek kecel terpencil di hujong wad.. Pak cik itu tak berani sembahyeng di situ kerane katenye surau itu lain macem..bulu roma ada tegak berdiri bila dateng dekat...apa punye bodo Melayu ni? Mahu pegi sembah Tuhan pon masih takot hantu? Siape die labeh takot? Tuhan ka Hantu? Mana satu dia punye Tuhan?
Kalu maSok huten tebal, mahu kencingka mahu berakka mesti mahu cakep "Tabik datuk nenek, Cucu tumpeng berak!" Hohoho!! itu hantu pon pening kepale sebab tengok dia punye 'cucu' mahu berak pon kene mintak izin..Bodo!! kamu kate kamu Melayu Islam..kenape tadak mintak tolong same Tuhan kamu sendri..itu ayat Al Fatihah pon ada cakap "Kepada engkau kami sembah dan kepada engkaulah kami meminta pertolongan!" tapi ini Melayu Islam mintak tolong sama busut, pokok tualang..GILAA!!
kami masok huten tadak minta izin sama hantu, semue huten kita masok dan kaji..tengok itu flora dan fauna, jaga kehijauan alam, tengok sepupu kamu semue-orengutan..HOHOHO!

Oreng Melayu kalu tahu ade rumah berhantu sume takut mahu pegi, tapi kami Mat Saleh kalu tahu situ ade hantu semua oreng termasuk media datang mahu lihet..itu hantu semue sudah lariii!!! Macaem mana Melayu mahu maju? dulu masa penjajah mahu ajar oraeng Melayu teknologi bikin jambatan, semue lari ..cakap oreng puteh mahu potong kepale bikin jambataen..bodoh !! sampei sekareng ade melayu takut amik gambar 3 oreng takut salah seoreng mati dulu..BODOHBODOHBODOH!!

sampaei sekareng kamu mundur sebab kamu takot hantu puake..dan kamu angkat puake jadi tuan kamu di hutan, di rumah dan sebagai pemerintah kamu!!

Sunday, 23 November 2008

Melayu kelawar!

Ade lebih sesetengah malah ramai Melayu suke cari jalen mudah untok hidup. Cari maken kate mereka..perkare paling mudah ialah mengharepkan pekerjaen dengan jabatan kerajaen..kate mereka lebeh terjamen..boleh senang bikin loan beli kereta,beli rumah..mereke tak yakin kalu berniage..tak terjamen mase depan kate mereka..ibubape Melayu juge lebeh suke kalu dapet menantu kerje kerajaen make anak cucunye akan terjamen..ini pendapat BODOH!
Ini menjadikan bangse kamu lemah dan sering mengharap belas ihsan oreng lain..bangse jadi lemau,lembik dan tidak lasak..telah ramei anak Melayu yang jiwa kental berjaya dalam perniageen tetapi ramei yang gagal kerane mereka kurang dapt disokong oleh bangse sendri..apatah lagi hasad dengki yang cukup tebal dii dada Melayu...
Lihet Cine yang mengajer anak mereka lasak berdikari..habis sekolah kalu tak sambong belajar mereka berniaga, walaupon kadang2 berniage vcd haram-pokoknye mereka tak mengharep jadi buruh kilang- Melayu hanye setandemg dengan pendateng-pendateng Bangladesh, Indonesia, nepal dan Myanmar..menjadi kuli di tanahair sendri..lepas itu memekek pasal ketuanen bangse bangang!! Ade yeng berkebolehaen menjahet, membaiki alat elektrik,menggunting rambot tapi bekerja posmen, guard dan kuli kerane tak yaken dengen potensi mereke..perhatiken sesuatu pekan yang sebok berape banyak kedei Melayu di situ selain Restoren saje? itupun restoren malap ditewaskan mamak! India monopoli kedai gunting rambut, jual suratkhabar, Cina dah tentu macam2..mane kedei jahit Melayu?kedai dobi? Kedei runcit pon Aceh dah kuasai?MALUU tak kamu? cobe nafikan dan buktiken Melayu hebat?
Graduen Melayu sanggop menganggur berbulan-bulen semate2 menunggu kerje kerajaen, langsong tak pandei mencipta peluang berdasarkaen kelulusan izazah mereka..lulus business study tapi tak tau bikin bisnes, lulusan syariah hanya mahu jadi kadi atau ustaz/ustazah sekolah..HOHOHO!! macem kelawar..bergayut walaupun kepale ke bawah!!
alangkah malunye saye melihat tenaga sihat anak mude lelaki hanye bekerje pengutip tol lebohraye sedengken tenagenye amat diperluken ke saluran yang lebih baik..tapi mereke berpues hati sebab dapat cari maken!! Berilah peluang kepade OKU bekerje di sane..kamu merugikan negare, bangse dan agame saje!

Saturday, 22 November 2008

Melayu cakpong cakpong!

Saye dibawa kawan ke suatu majlis dan pada malam itu kami dihidangken dengen majlis tariaen kebudayaen..
aduss!! tarian yang lemah gemalai den musiknya yang cakpong cakpong memang indahh..tetapi itulah Melayu..membawe gerak den rentak tarian irama itu ke dalam cara hidup mereka.Lembab,lambat dan merimeskaen..sebab itu keseniaen dan budaye melayu tenggelam dan hanye dipersembahkan sebagai mengisi tempaet kosong sesuatu majlis saje..tidak menjadi satu kebanggaen..tanyelah anak2 muda dan orang tua melayu sendri pasti mereke sendri aken rimas melihat prsembahen budaye mereka sendri..kenape?pakselah anak mude nonton ghazal selama 2 jam,pasti dia aken terkentot2..hohoho!!
kamu oreng tiade semanget cinte budaye..cakep saje berdegar2..tapi kosong!!BODOOHH!!
BUAH JAMBU TIGA SERANGKAI
HANYUT SEBUTIR KE TANAH JAWA
BUAH JAMBU TIGA SERANGGKAAAI....
HANYUT SEBUTIR KE TANAH JAWA..
bla..bla..bla..
haduh! ulang2 satu rangkap banyak lambaat!! bila maksud hendak sampai kalu asyik berkias2..bangse kami tidek macam tu..terus terang dan transparent! berbudi bahasalah konon!
cobe memandu di jalanraya? berbudi bahasakah? tandas-tandas awam (lebih2 lagi di surau)..huuhh!! macem belacen!! lemah lembutkah?kamu bangse yang suke TIPU DIRI SENDRI...

dan waktu habis persembahen saye lihat penari2 kebudayaen itu pulang dengaen rambot perang dan pakaian seksi lagi ketat..siape bilang gadis melayu tak menawan? ya! gadis melayu rambut perang memang tak menawan..macem orengutan sedang mengawan!hohoho!!

Friday, 21 November 2008

melayu itu Mat Jenin dan Mat Jenin itu Melayu!

Berangan-angan dan ngelamun memang budaye melayu..majoritasnye mereka suka berangan nak jadi kaye..tanpa berusaha keras! Bodoh!! sebab itulah mereka seneng ditipu skim cepat kaye, labu peram dan macem-macem lagi..kajian menunjuken memang melayu paling ramei sertai benda-benda bodoh begitu!..belum dikira yang pergi cari barang2 purba jumpa bomoh nak tarek duit..bodoh..bomoh tu pon misken..
mahu bikin filem melayu dan berangan ingin tembos pasaren antarabangse..nak tarik bangsa cina dan india tonton filem melayu pun gagal ada hati mahu pergi jauh..buat filem sedih jadi filem komedi, buat filem komedi jadi filem sedih..HOHOHO!!

Bikin album inggeris mahu pergi internasional..buat ROCk, R&b,Jazz,RAP,HipHop mahu pergi internasional..kan bodohh!!sapa mahu dengar Melayu nyanyi irama yang kami bawa? Janggal..macem cowboy pakei keris Umno..hohoho!! Bawalah muzik sendri..oh ya! Melayu takde muzik sendrikan?hohoho!

Kami di Barat realistik! Negro tak nyanyi Rock dan Mat saleh tak bikin RAP kerane kami aken sumbang dan tak kena kalu bawak bukan budaye kita..

dulu masa RAP popular di sini heboh melayu kata Rap itu dah lama dimainkan Melayu melalui dikir Barat..hohoho!! kalau begitu mengapa tak mahu majukan?takkan tunggu kami yang buat baru you nak ikut?(macam video di bawah)
hohoho!!

Kami Mat saleh juga kuat berangaen..Neil Armstrong berangan sampai ke bulan (bukan Syeikh Muzaffar), Alexander Graham Bell berangan berkomunikasi dari jauh dengan kawannya..Henry Ford mahu jelajah tanpa berjalan kaki macam melayu...tapi mereka jadikannya realiti..siapa? nenek moyang kami!! yang bukan kaki laga ayam! hohoho!!
video

Thursday, 20 November 2008

MELAYU:bangsa dan bahasa yang sama-sama lawak!

HOHOHO!
saye gelihati bile ade golongaen bijek pandei (selalu saye menyebut 'pandir' kerana saye pelat) dan ahli politik yang sebenarnye bodo tapi sebok dengaen kedaulatan bahase yang semaken terhakes..lalu isu papentande, isu ketuanenlah dibangkitkaen..inilah lawak burung kasawari namenye..burong yeng cobe melariken diri dari bahaye dengan menyorokken kepale dalam tanah..dia sangke bahaye tak nampak die padehal dia yang tak nampak bahaya..hohoho!
BAHASE berkembaeng bile bangse berkembaeng maju..perbendahareaen kate aken bertambah jika kemajuaen yang dicapai semaken diraih!

Bahase melayu tiade perkataen 'enjin','basikal' dan komputer kerana buken mereke mencipte..tetapi jike mereka menciptenye maka bahase kamulah yeng aken digunaken seperti orangutan,amuk dan ketchup/kicap..hohoho..lekehnye ciptaen oreng Melayu!

dulu kenape bahasa kamu jadi 'lingua franca'? kerena mase itu kerajaen kamu kuat dan pemimpinnye bijak tapi selepes kejatuhen empayar itu, melayu teros berminat menjadi pelawak mukabumi..
sebenarnye cerdikpandaibangang ini perlu memikirken tenteng generasi melayu yang malas belajar sehingga dalem SPM pun bahasa sendiri bole gagal..saye mat saleh pun telah lulus BM dan sekejap saje boleh cakap melayu tapi bangse kamu yang sejak lahir tengok tv,dengar radio dalam bahasa inggeris, belajer sains dan matematik dalem inggeris (kereja bodo) tetap gagal..bahasa melayu pun kamu gagal walaupon bercakap hari-hari..buat malu same bangla dan pakistan saje..

tidak pernah negare lain sebok dengan kedaulatan bahase mereka tercemar..China,German,Arab,Jepun malah Indonesia pun tidak sebok..kenape?sebab jatidiri mereke kuat..
melayu sebok nak belajar inggeris sebab apa?nak dilihat lebih maju?HOHOHO!

Moronnn!!!

melayu dan selera seks!

hohoho!
melayu meamng obses dengan seks dan tenage batin..kelemahan dan kureng keyakinan terhadap serba-serbi menyebabken mereke rase terpinggir (Ketuanaen melayu timbul akibat dari rase edemikian)..lebih malang lagi mereka cobe mencari keyakinan dengaen cobe menjadi jagoan dalam seks..
sebot ape saje..tongkat ali, majun,cule tupai malah hingge ke viagra..semuenye mereke yang jadi jagoh! di kaki lime chow kit, masjid indie dan lorong hj taib tempat orang berjaje ubat2 penyakit..sebut ape saje penyakit-ubat itulah yg mujarab dan mesti ade keistimewaan yang menjanjiken kekuaten seks..
melayu asyik ingat seks saje? belajar mengkaji malas.. anehnye ramai yang kerumun dan ingin cube..
hohoho! itu sajelah yang mereke kuasai di dunia ini...pengetahuan lain corot..rogol anak sendiri, menyamar jadi bomoh cabul melayu bangang,guru ajaran sesat kahwin ramai ramai,..ustaz pun ceramah pasal kawin misyar?..NC Universiti Malaya kena sack pasal takde burong celah kengkang..
saye rase penyakit saye semakin sembuh kerane terhiboer dengan lawak bangse ini!
hohoho!

Melayu rambut karat!

kadeng-kadeng saye berase bangga melihat melayu bersusah payah hendak menjadi Mat Saleh seperti kami ..tetapi ia tetap kelihaten lawak!
sebenarnya bukan melayu saja yang nak jadi Mat Saleh tetapi cina dah lame menukar nama mengikut nama Mat Saleh seperti jackie Chan, Nancie Foo dan lain-lain..India pula menukar agama Mat Saleh untuk dilihat lebih moden..melayu cuba meniru penampilan seperti kami..mewarnakan perang seperti terkena karat besi..hohoho!! sungguh melawakkan dan saye rase cukup terhiborr!!
tetapi hidung anda tetap tidak mancung seperti kami malah kemek macam itu buah jambu air..hohoho!!
Jangenlahh perasen hendak jadi seperti kami kerana beruk takkan boleh menjadi rusa..cuba berlagak speaking berterabur dan merasa standard padahal huatang kad kredit melambak, instalment kereta tertunggak dan tv hutang courts mammoth..hohoho!!
kalu di sekolah sekareng anda boleh check ramei budak bernama DANIEL..mohamad daniellah,asyraf daniellah..kenape? apee? ikut nama Nabi?hohoho!! itulah satu-satunya nama Nabi yang ala Mat Saleh kan?
amatlah membangangkan...
hohoho!!

Melayu dan hero-hero bangang!

Hohoho!
Selepas menghabiskaen dvd HULK 2 terbitaen negeri kebanggaen saye Hollywood, saye mula terfikir tentaeng watak-watak hero negara kami dan membandingkaennya dengan watak-watak ciptaan Melayu dulu..
Watak-watak kami biasenye digambarkaen dengan gagah perkasa dan mempunyai semangat patriotik yang tinggi selain tampan dan disayangi rakyaet..
anehnya Melayu suka dengan hero-hero bangang..lihatlah Mat Jenin, Luncai, Lebai Malang, Pak Pandir dan lain-lain semuanya bodoh bendul dan bangang..Sampai hari ini saye tertanye-tanye mengapa melayu mengangkat mereka menjadi wira? badang yang gagah perkase beroleh kuase setelah makan muntah hantu yang menjijikkaen? YEARKHH!!
sebab itulah British mengabadikan kebodohan melayu tanah jajahaennya dengan mencipta watak Mr. Bean yang khabarnya ada bau-bau bacang dengan Melayu1.. Hohoho!

Paling lawak apabila wira bendul HANG TUAH kebanggaan melayu mengucapkaen TAK MELAYU HILANG DI DUNIA ..tetapi diee sendri hilaeng tah kemanne.hohoho!!

senarai pelawak melayu menjadi lebih panjang dengan munculnya wira-wira menghunus keris yang diangkat oleh parti melayu rasuah sebagai pembele ketuanen melayu..

HOHOHO!!

MUJUR AKU BUKAN MELAYU!

HOHOHO!
Salam perkenalaen..nama saye Joe Rock, Mat Saleh Amerika- sebuah bangsa yang agung dari negara yang unggul! Lahir pada hari pembentukaen Malaysia..(sila semak profile untuk tahu lebih lanjut)
Sebenarnya saye menghidap penyakit 'depression' beberapa tahun lalu. Walaupun saye mengaku tidak ada tekanaen atau apa-apa masalah yang berat, tetapi anehnya penyakit ini datang juga..(mujurlah saye tidak jumpe bomoh Melayu..kalu tidak pasti mereke kate saye kene sampuk polong!)..
Lalu Prof. Harry Jackson,pakar yang merawat saye menasihatkaen agar saye berhijrah ke Malaysia kerane di sane ade sebuah bangsa yang dinamakaen 'Melayu" yang dianugerahkaen Tuhan sifat-sifat semulajadi yang sungguh kelakar dan lawak..Untuk mengubati depresi saye, saye mesti berade dalam keadaen tenang dan terhibur..
..dan setelah 2 tahun di sini saye akui Prof benar! Melayu benar-benar membuat saya terhibur dengan lawak-lawak badut mereka..
dari segi tabiat, amalaen kehidupaen, seni dan kebudayaeen semuanya cukup mengkelakarken!!
Saye akan teros menules dan memaparken lawak2 bodoh ini dari rakyet bawahen hingge ke pemimpin badut mereke..
SELAMET MEMBACE..HOHOHO!!