Thursday 20 November 2008

MUJUR AKU BUKAN MELAYU!

HOHOHO!
Salam perkenalaen..nama saye Joe Rock, Mat Saleh Amerika- sebuah bangsa yang agung dari negara yang unggul! Lahir pada hari pembentukaen Malaysia..(sila semak profile untuk tahu lebih lanjut)
Sebenarnya saye menghidap penyakit 'depression' beberapa tahun lalu. Walaupun saye mengaku tidak ada tekanaen atau apa-apa masalah yang berat, tetapi anehnya penyakit ini datang juga..(mujurlah saye tidak jumpe bomoh Melayu..kalu tidak pasti mereke kate saye kene sampuk polong!)..
Lalu Prof. Harry Jackson,pakar yang merawat saye menasihatkaen agar saye berhijrah ke Malaysia kerane di sane ade sebuah bangsa yang dinamakaen 'Melayu" yang dianugerahkaen Tuhan sifat-sifat semulajadi yang sungguh kelakar dan lawak..Untuk mengubati depresi saye, saye mesti berade dalam keadaen tenang dan terhibur..
..dan setelah 2 tahun di sini saye akui Prof benar! Melayu benar-benar membuat saya terhibur dengan lawak-lawak badut mereka..
dari segi tabiat, amalaen kehidupaen, seni dan kebudayaeen semuanya cukup mengkelakarken!!
Saye akan teros menules dan memaparken lawak2 bodoh ini dari rakyet bawahen hingge ke pemimpin badut mereke..
SELAMET MEMBACE..HOHOHO!!

4 comments:

Ajeem said...

salam joe,,saya setuju dengan anda tapi saya kurang setuju cara penulisan anda yang agak kelakar/lawak.anda mengkritik melayu dan kelihatan seolah-olah anda 'anti-melayu' tetapi janganlah anda pun terpalit sama.saya bukan melayu tapi saya tidak kisah dengan penulisan saudara."saya sebut saye"...hahaa...lawak memang lawak...teruskan menulis karya lawak zaman moden...

Al Hamzah Gold said...

aku pun setuju juga dengan hang joe sbb aku pun bukan melayu.. perkataan melayu iaitu "layu" ni yang menyebabkan org melayu mundur jauh ke belakang.. tetapi kalau agama ISLAM terancam mereka akan memberontak dan boleh menyebabkan negara huru-hara..

kulupSakah said...

aku ada pendapat sendiri tentang "melayu"..dia bukan layu tetapi 'me' di depannya menggambarkan dia kuat kerana 'me' melambangkan perbuatan seperti melentur. Melayu bermaksud bangsa ini kuat hingga mampu 'melayu'kan yang lain-lain!

Joe Rock said...

hohoho!