Thursday 20 November 2008

Melayu rambut karat!

kadeng-kadeng saye berase bangga melihat melayu bersusah payah hendak menjadi Mat Saleh seperti kami ..tetapi ia tetap kelihaten lawak!
sebenarnya bukan melayu saja yang nak jadi Mat Saleh tetapi cina dah lame menukar nama mengikut nama Mat Saleh seperti jackie Chan, Nancie Foo dan lain-lain..India pula menukar agama Mat Saleh untuk dilihat lebih moden..melayu cuba meniru penampilan seperti kami..mewarnakan perang seperti terkena karat besi..hohoho!! sungguh melawakkan dan saye rase cukup terhiborr!!
tetapi hidung anda tetap tidak mancung seperti kami malah kemek macam itu buah jambu air..hohoho!!
Jangenlahh perasen hendak jadi seperti kami kerana beruk takkan boleh menjadi rusa..cuba berlagak speaking berterabur dan merasa standard padahal huatang kad kredit melambak, instalment kereta tertunggak dan tv hutang courts mammoth..hohoho!!
kalu di sekolah sekareng anda boleh check ramei budak bernama DANIEL..mohamad daniellah,asyraf daniellah..kenape? apee? ikut nama Nabi?hohoho!! itulah satu-satunya nama Nabi yang ala Mat Saleh kan?
amatlah membangangkan...
hohoho!!

6 comments:

kulupSakah said...

mengapalah bangsa kau ni jahat sangat..menyerang sedara kami di arab dan menyebarkan budaya kuning menyesatkan kaum suci seperti kami?

Al Hamzah Gold said...

Assalamu'alaikum...

Melayu tidak semestinya ISLAM, ISLAM bukanlah untuk org melayu sahaja. ISLAM adalah untuk semua. ISLAM adalah satu agama yang agung dan suci yang di turunkan melalui Nabi Muhammad daripada ALLAH, Tuhan yang mencintakan sekalian alam ini untuk umat manusia keseluruhannya.. Apa pun bangsa di dalam dunia ini jika tidak bertaqwa kepada ALLAH.. satu sen pun tak berguna..

Joe Rock said...

maselahnye oreng buken melayu di malaysia kalu masuk islam disuroh jadi melayu, kalu cina masuk islam disuruh jangen pakei chopstick, mene pakei baju melayu sama kain pelikat..angin banyak masok bawah kalu pakei tu sarong

Ajeem said...

saya akui rakyat malaysia semakin kehilangan identiti...kesian saya tengok mereka...beruk pun ketawa sampai terkentut-kentut...hahahaa...

Anonymous said...

melayu yg rambut karat tu pada aku tak paham islam,dan satu laie maybe dah jadi mcm ko....

Anonymous said...

sokong dgn lampu suluh.